بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتفاقات جالب در اتاق فرار (2)

همان گونه که می دانید اتاق های فرار در ژانرهای متنوع و گوناگونی ایجاد می شوند، این ژانرها عبارتند از ژانر پلیسی، معمایی، جنایی، تاریخی، فانتزی، کارآگاهی، ترسناک و …، در این بخش تلاش بر آن است تا با بررسی اتفاقات جالب در اتاق های فرار و به خصوص در اتاق فرار با ژانر ترسناک تجربیات برخی از دوستان را مورد بررسی قرار دهیم.

اتاق فرار با ژانر ترسناک عموماً دارای بیشترین مخاطب در بین ایرانیان بوده است، البته که برخی از صاحب نظران بر این باورند که اتاق فرار نوعی بازی فکری محسوب می شود و جهت ایجاد هیجان مضاعف برای بازیکنان می بایست از بازی های دیگر که ماهیت هیجانی و ترسناک دارند بهره گیری نمود. این دسته از کارشناسان در پس زمینه فکریشان بر این باورند که بازی اتاق فرار یک بازی شطرنج گونه است و هیجان مناسب برای آن کمی بیشتر از بازی شطرنج در نظر گرفته شود مناسب است. با این حال برخی دیگر نظری متفاوت دارند و بر این باورند که ایجاد هیجان در بین جوانان از مهمترین عوامل در افزایش رضایتمندی ایشان از بازی در اتاق فرار محسوب می شود، لذا با احترام به هر دو نظریه در این نوشتار تلاش بر آن است تا صرفاً اتفاقات جالبی که در اینگونه اتاق ها اتفاق می افتد را مورد بررسی قرار دهیم.

 

ترساندن بازیکنان توسط هم گروهی خودشان:

مشاهده شده است پس از رفت و آمد دستیاران گیم مستر به اتاق فرار جهت ترساندن بازیکنان، خود بازیکنان خواسته و یا ناخواسته اقدام به ترساندن خود و یا سایر هم گروهی های خود نموده اند؛ بعنوان مثال زمانی که فردی در حال و هوای بازی ترسناک قرار گرفته است، نسیم ضعیفی که ناشی از دم و بازدم سایر هم گروهیان می‏باشد؛ می‏ تواند سبب ترس و وحشت بازیکنان شود، شاید باور این امر برای فردی که تجربه حضور در اتاق فرار با ژانر ترسناک را نداشته باشد کمی غیر قابل تصور باشد، ولی کسانی که اینگونه اتاق ها را تجربه کرده اند شاید به وفور شاهد این امر بوده باشند که حتی خود فرد می تواند سبب ایجاد وحشت برای خودش گردد، به گونه ای که مثلاً یک لوله را تصور کنید که در داخل آن سرنخی از حل یک معما پنهان شده است و دو طرف لوله باز است، فرد با وارد کردن هر دو دست خود از دو سمت لوله سعی در یافتن سرنخ دارد، ولی زمانیکه دستانش به یکدیگر اصابت می کنند گویی اژدهای دو سر دیده است و آنچنان جیغ می زند که گویی مار زنگی او را نیش زده است!

 

 

اتاق فرار تهرومز

 

 

زد و خورد بین بازیکنان و دستیاران گیم مستر اتاق فرار:

برخی از اتاق های فرار با ژانر وحشت به گونه ‏ای طراحی شده اند که فرد و یا افرادی جهت ایجاد رعب و وحشت برای بازیکنان به صورت دائم و یا موقتی در اتاق حضور یافته و پس از به پایان رساندن رسالتشان از اتاق خارجی می شوند. در اینگونه موارد مشاهده شده است که بازیکنان که در زمان بسیار مناسب غافلگیر شده اند و ترس و دلهره را به صورت قابل توجهی لمس کرده اند، نا خودآگاه ضرباتی گاهاً سهمگین به دستیاران گیم مستر وارد می کنند، در این موارد دستیاران گیم مستر که عمدتاً تجربه چنین ضربه هایی را دارند، فقط تلاش می کنند که جان عزیز را نجات داده و از مهلکه بگریزند!

 

تخریب تجهیزات اتاق فرار:

در برخی از اتاق های فرار با ژانر ترسناک به جای بهره گیری از دستیاران گیم مستر جهت ترساندن بازیکنان از تجهیزات مکانیکی، صوتی، الکترونیکی و به طور کل هر وسیله ای که دارای نوآوری و خلاقیت باشد بهره می گیرند. در اینگونه اتاق ها نیز مشاهده شده است که بازیکنان در زمان بازی پس از ایجاد رعب و وحشت خارق العاده ای که برایشان پدید می آید خواسته و یا ناخواسته دست به تخریب تجهیزات می زنند،. تصور کنید بلندگویی در اتاق فرار وجود دارد که هر از چندگاهی صداهای ناله ی یک پیرزن را در حالیکه با صدای زوزه گرگ در هم آمیخته شده است را پخش می نماید و دقیقاً در همین زمان چراغ های اتاق به یکباره همگی خاموش می شوند، بازیکنان با تجربه ی چنین هیجانی ناخواسته بلندگو را یافته و از ادامه خدمت رسانی معاف می کنند!

 

نیاز به آب قند در شرایط خاص:

در برخی موارد مشاهده شده است که بازیکنان در مواجهه با هیجان ناشی از وحشت فشارشان می افتد و نیاز به آب قند پیدا می کنند که در اینگونه موارد یقیناً تمهیدات لازم از پیش در نظر گرفته شده است و در این زمان فردی با ماسک جادوگر پیر درب اتاق را باز کرده و برای بازیکن آب قندی گوارا می آورد تا بازیکن به این نتیجه برسد که این تازه شروع داستان است و ترس در اتاق همواره پابرجاست.

 

اتاق فرار تهرومز

 

 

خروج زودهنگام از اتاق فرار:

در اغلب اتاق فرارها کلیدی در نزدیکی درب خروج جهت خروج اضطراری تعبیه شده است تا در صورت لزوم بازیکنان با استفاده از آن راه خروج را برای خود میسر سازند، بدیهی است با بهره گیری از قابلیت های این کلید دیگر بازی پایان یافته است و بازیکنان ملزم به خروج از اتاق می گردند، در بسیاری از موارد دیده شده است که بازیکنان دیگر تاب رویارویی با هیجان ناشی از وحشت را نداشته اند و در همان دقایق ابتدایی اتاق را ترک می کنند.

در اتاق تهرومز نیز  مشاهده شده است که از این گونه گروه ها که اتاق را زودهنگام ترک کرده اند دفعات متعددی به همین اتاق مراجعه کرده اند تا بتوانند از این اتاق با موفقیت خارج شوند!

ابتکارهای مهندسانه در اتاق فرار:

در اتاق های فرار هرچه به سمت مدرن بودن و هوشمند شدن اتاق ها پیش برویم، استفاده از تجهیزات و وسایل الکترونیکی، برقی، مکانیکی، الکترومکانیکی و … گسترش می یابد، در یکی از اتاق فرارهای مجموعه ی تهرومز وسیله ای برقی که با وسیله ی مکانیکی دیگری فعالیتی تلفیقی را انجام می دهد، وجود دارد؛ گروهی از بازیکنان پس از حضور در این اتاق و انجام فعالیت ها و حل معماهای لازم و همچنین به کشف رابطه وسیله ی برقی با وسیله ی مکانیکی مرحله ای از بازی را طی نمودند، از آنجاکه هرچه به پایان بازی نزدیک می شویم، حس هیجان و اضطراب پیروزی و یا شکست پر رنگ تر می شود، این گروه از بازیکنان به دلیل هیجان بالا منطق و قواعد الکتریسیته را دگرگون کردند، آنها با فشار زیاد کابل وسیله ی برقی را جدا نموده و سمت دیگر کابل (دو شاخه) را داخل پریز برق وارد کردند و دو سیم آزاد (فاز و نول) را به درب فلزی داخل اتاق متصل کردند. خدا رو شکر تدابیر ایمنی از قبل برای موارد خاص در نظر گرفته شده بود وگرنه …

گروگانگیری در اتاق فرار:

در یکی از سانس های پایانی که تنها یک گیم مستر در مجموعه وجود داشت در یکی از اتاق فرارهای مجموعه ی تهرومز بازیکنان به گیم مستر که ایشان را از طریق دوربین های مدار بسته کنترل می کرد اعلام کردند که نحوه ی کار با وسیله ای از وسایل داخل اتاق فرار را نمی دانند و از گیم مستر خواستند که برای کمک به ایشان به داخل اتاق فرار برود، پس از ورود گیم مستر به داخل اتاق درب را پشت وی بسته و گیم مستر را مجبور کردند تا پایان بازی در کنار آنها بماند و راهنمایی ها را به صورت حضوری به ایشان انتقال دهد.

* اگر برای شما هم اتفاق جالبی توی اتاق فرار افتاده که فکر می کنید خوندنش برای بقیه هم جالب باشه، حتماً همین پایین در قسمت "نظر دهید" پیام بذارید که بقیه هم بتونن تجربیات جالب شما رو بخونن.

منبع:



نظر دهید